عفو بین‌الملل: ادعای تجاوز جنسی بر یک زن و دخترانش در سرپل فوری بررسی شود

2 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به ادعای مبنی بر «تجاوز جنسی» دو نیروی حکومت سرپرست بر یک زن و دو دخترش در ولایت سرپل؛ خواستار بررسی فوری و پیگرد عاملان این قضیه شده است.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای به نقل از زمان سلطانی، محقق منطقه‌ای جنوب آسیا در سازمان عفو بین‌الملل نوشته است که حکومت سرپرست به‌عنوان مقامات بالفعل باید این رویداد را محکوم و بلافاصله تحقیقات مستقل، شفاف و بی‌طرفانه را در مورد آن آغاز کند.

آقای سلطانی ادعای تجاوز جنسی بر این زن و دو دخترش را در ولسوالی سوزمه‌قلعه‌ی سرپل وحشت‌ناک و نقض افتضاح حقوق بشر عنوان کرد.

وی علاوه کرد: «مرتکبین باید طبق قوانین و معیارهای بین‌المللی حقوق بشر در دادگاه‌های عادلانه و بدون توسل به مجازات اعدام تحت تعقیب و مجازات قرار گیرند.»

به گفته‌ی او، ادعای جدید خشونت جنسی توسط اعضای حکومت سرپرست، نیاز به اقدام سریع توسط حکومت فعلی برای تحقیق در مورد سوءاستفاده‌ها را بیشتر می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل علاوه کرد: «بازماندگان خشونت جنسی باید از دسترسی به عدالت، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات حمایتی و غرامت موثر و جامع متناسب با شدت آسیب متحمل‌شده برخوردار شوند.»

این در حالی است که دو روز پیش منابع معتبر در صحبت با رسانه گوهرشاد مدعی شده بودند که دو عضو حکومت فعلی در ولایت سرپل وارد یک خانه‌ی مسکونی شده و بر یک زن و دو دخترش «تجاوز جنسی» کرده ‌اند.

منبع گفته بود که این رویداد در روز (سه‌شنبه، ۹ حوت) سال روان در روستای «خانقاه» ولسوالی سوزمه‌قلعه اتفاق افتاده است.

منبع از این دو عضو حکومت سرپرست به نام‌های «طاهر و نادر» یاد نموده است.

همچنین یک نوار تصویری از این زن در شبکه‌های نیز نشر شده است.

این زن می‌گوید: «ساعت یازده شب بود که سگ‌ام خود را می‌زد، از خانه بیرون شدم و اما چیزی ندیدم، به خانه برگشتم و خوابیدم که دوباره دروازه زده شد. به دخترم گفتم برویم بینیم چه گپ است. شنیدم که می‌گویند دروازه را باز کنید.»

از سویی هم، دین‌محمد نظری، سخنگوی پولیس ولایت سرپل در صحبت با رسانه‌ گوهرشاد گفته بود که چند روز پیش به همین اتهام یک نفر بازداشت شده، اما بعد از انجام معاینات طب عدلی گفته شده است که این شخص بازداشت شده متجاوز نبوده است.

او علاوه کرد که افرادی که این عمل را انجام داده‌اند، نظامی نبوده و افراد ملکی می‌باشند.

آقای نظری می‌گوید که تحقیقات محکمه و نیروهای امنیتی در این مورد ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1957
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد