یوناما: همه افغان‌ها سزاوار آزادی، برابری و کرامت هستند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

یوناما یا هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان در آستانه‌ روز جهانی حقوق بشر تاکید کرد که افغانستان باید به تمامی مواد اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر احترام بگذارد و همه افغان‌ها سزاوار آزادی، برابری و کرامت هستند.

یوناما امروز (شنبه، ۱۲ قوس) با نشر توییتی گفته که افغانستان یکی از امضاء کنندگان این اعلامیه‌ی جهانی بوده و باید به هر ماده‌ی آن احترام گذاشته شود.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کرد که همه افغان‌ها سزاوار آزادی، برابری و کرامت هستند.

یوناما از دهم ماه دسامبر به عنوان روز جهانی حقوق بشر یاد نموده است. این روز همچنان با ۷۵‌مین سال‌روز اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر مطابقت دارد.

همچنین در ماده سوم این اعلامیه آمده است: «هر انسان حق زندگی داشته و حق دارد که در امنیت و آزادی زندگی کند.» مسدود ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان یکی از موارد آشکار تخطی از موازین حقوق بشری یاد شده است.

در ماده اول این اعلامیه آمده است: «من آزاد و دارای حقوق برابر با دیگران به دنیا آمده‌ام و باید با همه انسان‌ها رفتار یک‌سان شود».

از سویی هم، روز (جمعه، ۱۱قوس) سفارت امریکا برای افغانستان در توییترش نوشته است: «ایالات متحده به این افتخار می‌کند که روی مصونیت زنان و دختران در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده و از آنها حمایت می‌کند.»

این سفارت در ادامه نوشته است که رشد امنیت اقتصادی زنان و رسیدگی به معیارهای جنسیتی، می‌تواند زنان را از خطر خشونت جنسیتی نگهدارد.

سفارت امریکا این سخنان را در اشاره به کمپاین ۱۶روزه‌ی محو خشونت علیه زنان بیان کرده است.

کمپاین ۱۶روزه‌ی محو خشونت علیه زنان در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط منشی عمومی و بخش زنان سازمان ملل متحد آغاز شد و همه ساله این کمپاین به هدف محو خشونت علیه زنان و دختران در جهان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1395
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد