توماس وست: عاملان حمله بر نمازگزاران شیعه در هرات باید پاسخگو‌ باشند

5 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در واکنش به حمله افراد مسلح بر نماگزاران شیعه در ولایت هرات، خواستار پاسخگو‌ قراردادن عاملان حمله بر نمازگزاران در مسجد «امام زمان» ولسوالی گذره این ولایت شده است.

آقای وست با نشر پیام در حساب کاربری ایکس خود این حمله را «تروریستی» خوانده و گفته است که ایالات متحده آن را قویاً محکوم می‌کند.

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان تاکید کرد که این کشور با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌‌کند.

این در حالی است که شام روز (دوشنبه، ۱۰ ثور) سه مهاجمان مسلح ناشناس موتورسایکل سوار بر نمازگزاران شیعه در مسجد امام زمان شهرک «محمدیه»‌ی ولسوالی گذره ولایت هرات حمله کردند.

منابع محلی به رسانه گوهرشاد گفته‌اند که در این حمله دست‌کم پنج نفر به شمول یک کودک، یک زن و ملا امام مسجد، کشته شده‌اند.

وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست نیز این حمله را تأیید کرده و گفته است که در آن شش نفر کشته شده‌اند و یک نفر زخم بردشته است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

این گروه در اعلامیه‎‌ای گفته است که اعضایش به مسجد شیعیان حمله کرده‌اند و در این حمله دست‌کم شش نفر، به‌شمول امام مسجد کشته و دیگر نمازگزاران زخمی شده‌اند.

این در حالی است که سال گذشته نیز چند حمله‌ی مسلحانه علیه هزاره‌ها و شیعیان در هرات انجام شده بود که هیچ گروهی مسوولیت آن را برعهده نگرفته بود.

باید گفت که شاخه‌ی خراسان گروه داعش مسوولیت انفجار شنبه‌شب (۱ ثور) در منطقه‌ی غرب شهر کابل را نیز برعهده گرفته بود. در این حمله یک موتر شهری هدف قرار گرفته بود. پولیس کابل شمار تلفات این حمله را یک نفر کشته و سه نفر زخمی اعلام کرده بود.

علی‌رغم ادامه‌ی حملات داعش و نگرانی‌ها درباره‌ی حضور این گروه در افغانستان، مسوولان حکومتی می‎گویند که داعش سرکوب شده و در افغانستان جایی ندارد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=12613
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد