حامد کرزی: حمله بر مسجد شیعیان در هرات خلاف موازین دینی و بشری است

5 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان حمله به نمازگزاران شیعه در شهرک محمدیه در مسجد «امام زمان» از مربوطات ولسوالی گذره هرات را «تروریستی» خوانده و آن را شدیداً تقبیح کرده است.

آقای کرزی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ ثور ) با نشر پیامی در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که این حمله تروریستی خلاف تمام موازين دینی و بشری است.

او در این پیام گفت: « عمیق‌ترین مراتب تسليت و غم‌شریکی خود را به خانواده‌های قربانیان این حادثه‌ی غم‌انگیز ابراز داشته از بارگاه خداوند لایزال برای شهدا بهشت برین و برای زخمی‌ها شفای عاجل استدعا می‌نمایم.»

براساس معلومات منابع افراد مسلح موتورسایکل سوار شام روز گذشته (دوشنبه، ۱۰ ثور) در شهرک محمدیه که به‌نام شهرک اندیشه نیز یاد می‌شود، نمازگزاران را هنگام خروج از مسجد هدف قرار دادند.

براساس معلومات موجود در این حمله شش نفر به شمول چهار مرد، یک کودک دختر و یک زن کشته و دو نفر به شمول یک زن و یک مرد زخمی شدند. شیخ جاوید که وکیل گذر و امام مسجد بود نیز در جمع کشته شدگان می‌باشد.

مسوولیت این حمله را تا اکنون هیچ گروهی برعهده نگرفته است.

از سال گذشته به این‌طرف این چندمین حمله‌ی هدفمند علیه هزاره‌ها در هرات است.

این در حالی است که سال گذشته نیز در یک حمله‌ی مسلحانه در منطقه هزاره‌نشین جبرئیل در ناحیه‌ی سیزدهم شهر هرات شش نفر به‌شمول دو روحانی و دو زن کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین سه عالم دینی دیگر شیعه در دو حمله دیگر در جبرئیل و ولسوالی انجیل هرات کشته شده‌اند.

مسوولیت حملات سال گذشته را نیز هیچ گروهی برعهده نگرفته بود.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=12581
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد