کم‌بود داکتر زن؛ امتحان صحی از ۲۰۰ زن و مرد در لوگر اخذ شد

7 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

در ادامه‌ی کم‌بود داکتران زن در سطح افغانستان، اکنون وزارت صحت‌ عامه‌ی حکومت سرپرست از گرفتن امتحان ۲۴ بست خالی مربوط به ریاست صحت‌ عامه‌ی ولایت لوگر از طریق رقابت آزاد از ۲۰۰ زن و مرد خبر داده است.

وزارت صحت امروز (دوشنبه، ۷ حوت) با نشر تصویر‌هایی از جریان اخذ یک امتحان صحی در ولایت لوگر که در آن هیچ تصویری از زنان به چشم نمی‌خورد، در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که امتحان ۲۴ بست خالی مربوط به ریاست صحت عامه‌ی ولایت لوگر از طریق رقابت آزاد در این ولایت برگزار شده است.

وزارت صحت عامه تاکید کرد که در این امتحان ۲۰۰ تن به شمول زنان و مردان در بخش‌های داکتر، قابله، واکسیناتور، همکار اجتماعی، نرس و مشاور روانی اشتراک کرده‌اند.

باید گفت که با ادامه‌ی ممنوعیت‌های آموزشی زنان از جمله عدم اخذ امتحان شورای طبی از دختران، کم‌بود داکتران زن روز به روز در سراسر افغانستان افزایش می‌یابد.

این در حالی است که حکومت سرپرست از زمان تسلط بر افغانستان، در اولین اقدا‌م‌های خود مکتب‌های دختران بالاتر از مقطع صنف ششم را بسته و دختران را نیز از رفتن به دانشگاه‌ها منع کرده است.

همچنین در این مدت دختران را از اشتراک در امتحان کانکور نیز محروم ساخته و اداره‌ی ملی امتحانات که تحت کنترول حکومت فعلی قرار دارد، طی دو سال گذشته به دانش‌جویان دختر فارغ رشته طب اجازه نداد در امتحان شورای طبی (ایگزیت) شرکت کنند.

براساس قانون طبی افغانستان، بدون آزمون اگزیت، فارغان رشته‌ی طب نمی‌توانند معاینه خانه باز کنند یا به فعالیت در بخش طبابت ادامه دهند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=10994
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد