اداره‌ احصائیه‌ و معلومات: تا اکنون پنج میلیون زن شناس‌نامه‌ی الکترونیکی دریافت کردند

8 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

اداره ملی احصائیه و معلومات که تحت مدیریت حکومت فعلی قرار دارد، اعلام کرده است که از آغاز روند توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیکی در کشور تا اکنون برای بیش از ۱۲ میلیون نفر، شامل هفت میلیون مرد و پنج میلیون زن، شناس‌نامه‌ی الکترونیکی توزیع کرده است.

این اداره امروز (یک‌شنبه، ۸ دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که تنها بیش از شش میلیون نفر پس از حاکمیت حکومت فعلی در افغانستان، شناس‌نامه‌ی الکترونیکی دریافت کردند.

در خبرنامه آمده است که بیشترین شناس‌نامه‌ها در ولایت‌های‌ کابل، هرات، ننگرهار، بلخ و قندهار برای شهروندان توزیع شده است.

اداره ملی احصائیه معلومات حکومت فعلی گفت که تنها در کابل بیش از پنج میلیون و ۵۶۷ هزار نفر شناس‌نامه‌ی الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

این اداره افزود که در حال حاضر به‎‌شمول کابل در سراسر کشور ۷۵ مرکز توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیکی، مراکز آسان‌خدمت و یک تیم سیار فعالیت دارند.

قابل ذکر است که شناس‌نامه‌ی الکترونیکی همانند پاسپورت با لوگوی حکومت پیشین افغانستان توزیع می‌شود.

این در حالی است که روند توزیع این شناس‌نامه‌‌ در ماه ثور سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود. آن زمان این روند جنجالی بود. درج واژه‌ی «افغان» به‌عنوان ملیت و فهرست اقوام، مورد جنجالی در روند توزیع شناس‌نامه‌‌ی الکترونیکی بوده است.

حکومت سرپرست قیمت شناس‌نامه برقی را در مراکز آن ۵۰۰ افغانی و در اداره آسان خدمت ۷۰۰ افغانی تعیین کرده است.

قیمت شناس‌نامه برقی در دوره حکومت پیشین ۱۰۰ افغانی تعیین شده بود، اما پس از تسلط حکومت فعلی نخست به ۳۰۰ افغانی افزایش یافت و قیمت آن اکنون ۵۰۰ افغانی است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=10227
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد