یوناما: زنان افغان خواهان ایجاد سهولت از سوی سازمان ملل در روند گفتگو با حکومت سرپرست شدند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید،‌ که زنان در یک سلسله نشست‌هایی در کابل از این نهاد خواسته‌اند، تا زمینه‌ی گفتگوی آنان را با مقامات حکومت سرپرست فراهم کند.

یوناما امروز جمعه (۲۷عقرب، ۱۴۰۱) با نشر گزارشی گفت که مسوولان دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان در هفته‌ی گذشته با رهبران زنان در سراسر این کشور یک سلسله نشست‌هایی داشته که در مورد نیاز فوری آن‌ها به مشارکت معنا‌دار در تصمیم‌گیری، دسترسی به آموزش و کار، حفاظت از خشونت و  عدالت اجتماعی صحبت شده است.

این نهاد تاکید کرد که زنان افغان در کابل از یوناما خواسته‌اند تا فضاهای گفتگو میان آن‌ها و مقامات حکومت فعلی را ایجاد کند.

همچنین زنان افغان از دفتر معاونت سازمان ملل متحد خواستند که به آن‌ها کمک کند تا فرصت‌های اقتصادی و تحصیلی را افزایش دهند، حقوق اولیه خود را بازگردانند و از دستاوردهای توانمندسازی جنسیتی محافظت کنند.

از سویی هم، مارکس پوتزل، معاون نماینده‌ ویژه‌ی سازمان ملل متحد در افغانستان در این دیدارها به زنان افغان گفته که یوناما به شکل دوام‌دار تعهدات دولت افغانستان را به عنوان طرف کنوانسیون‌های حقوق بشر و حقوق زنان به مقامات حکومت سرپرست یادآوری کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1009
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد