مردی در ننگرهار خواهرش را به ضرب گلوله به قتل رساند

14 ساعت قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

منابع محلی از ولایت ننگرهار می‌گویند که یک پسر جوان در این ولایت خواهر خود را به ضرب گلوله به شکل فجیع به قتل رسانده است.

دست‌کم دو منبع در صحبت با رسانه‌ گوهرشاد گفته‌اند که این رویداد در کوچه‌ی جنرال سیدآغا از مربوطات ناحیه‌ی اول شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار رخ داده است‌.

منبع تاکید کرد که این پسر ۲۷ ساله با استفاده از سلاح کمری نوع (تفنگچه) به خواهر ۱۹ساله‌اش شلیک کرده و به قتل رسانده است.

منبع انگیزه این رویداد را خشونت‌های خانواد‌گی عنوان کرده است.

براساس اطلاعات منابع، این خانواده باشنده اصلی ولسوالی کامه‌ی ولایت ننگرهار بوده، اما در حال حاضر در منطقه کمپ‌ها از مربوطات ناحیه‌ی اول شهر جلال آباد زندگی می‌کردند.

مسوولان امنیتی حکومت فعلی در ولایت ننگرهار در مورد این رویداد اظهار نظری نکرده‌اند.

پس از تسلط دوباره‌ی حکومت سرپرست بر افغانستان، قتل‌ زنان، کودکان و جوان در در سراسر کشور و به‌ویژه در ولایت فاریاب افزایش کم‌پیشینه یافته است.

بیماری‌های روانی، خصومت شخصی، ازدواج‌های اجباری، خشونت خانوادگی و فشار‎های روحی ناشی از فقر و بیکاری عوامل اصلی این قتل‌ها بیان شده است.

همچنین با تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان اکثریت نهادهای حامی حقوق زنان متوقف شده است.

زنان در افغانستان چون گذشته با مراجعه به نهادهای عدلی و قضایی، دیگر نمی‌توانند برای خشونت‌های وارده‌ی شان شکایت کنند و این‌گونه خشونت‌‌ها پایدار باقی مانده و افزایش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16243
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد