توزیع وسایل پروسس میوه‌ی خشک برای ۱۵۰ زن در سمنگان

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان محلی در ولایت سمنگان می‌گویند که برای ۱۵۰ زن نیازمند در این ولایت وسایل و تجهیزات پروسس میوه‌ی خشک با حمایت موسسه‌ی جی‌آی‌زید (GIZ) توزیع گردیده است.

عبدالخالق مبارز، رییس انجمن میوه‌ی خشک ولایت سمنگان می‌گوید که برای ۱۵۰ زن نیازمند بعد از آموزش حرفه‌ی پروسس میوه خشک  ۱۴ قلم بسته‌ها و تجهیزات پروسس میوه خشک توزیع  شده است.

وی افزود که این کمک‌ از سوی دفتر موسسه‌ی جی‌آی‌زید (GIZ) تهیه شده که شامل ترازو، ترپال، غربیل، چغل، چکش، چپن، دست‌کش، کاسه فلزی خورد و کلان، چادر، پیش‌بند، بوجی پلاستیکی و ماسک می‌باشند.

او تاکید کرد که هدف از این کار، رشد اقتصادی خانواده‌های نیازمند می‌باشد.

آقای مبارز گفت که این کمک‌ها در بلند بردن سطح اقتصاد خانواده‌های نیازمند موثر است که در آینده نیز برنامه‌های کمکی و حمایتی برای زنان نیازمند در این ولایت روی دست دارند.

از سویی هم، شماری از زنان که این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند‌، اظهار خرسندی نموده و می‌گویند که این همکاری‌ها می‌تواند در حل مشکلات آنان موثر واقع شود.

این در حالی است که پیش از این نیز انجمن میوه‌ی خشک ولایت سمنگان به حمایت از دفتر (GIZ) به ۳۰۰ تن از زنان، زمینه‌ی کار برای مدت یک ماه را فراهم کرده بود.

در آن زمان روزانه برای ۳۰۰ تن از زنان مبلغ ۲۰۰ افغانی روزمزد پرداخت می‌شد و در بدل این مزد زنان سرگرم پوست کردن و بسته‌بندی بادام و چهارمغز بودند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1036
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد