آلمان ۵۰ کودک مصاب به سوختگی و بیماری میکروب استخوان را تداوی کرد

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

مسوولان در ریاست جمعیت هلال احمر افغانی می‌گویند که ۵۰ تن از کودکان مصاب به سوختگی شدید و بیماری میکروب استخوان که سال گذشته از سوی این نهاد به آلمان فرستاده شده بودند، پس از تداوی به کشور برگشته اند.

عرفان‌الله شرف‌زوی، سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی امروز (شنبه، ۵ حمل) در صحبت با رسانه گوهرشاد گفت که ۵۰ کودک به شمول دختران پس از تداوی شش ماه در آلمان، اکنون به کشور برگشته اند.

او تاکید کرد که این کودکان مبتلا به سوختگی شدید و بیماری میکروب استخوان بودند که تداوی‌شان در داخل کشور امکان پذیر نیست.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر ۱۲۰ کودک دیگر در آلمان تحت تداوی قرار دارند.

همچنین مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی برگشت این کودکان با سلامت کامل را به خانواده‌های شان تبریک گفته است.

آقای خالص بیان کرد که مراقبت‌های صحی کودکان صحت‌یاب شده را هلال احمر افغانی انجام می‌دهد و همچنان به مقدار ضرورت، دارو در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

نهاد خیریه‌ی «دهکده‌ی صلح آلمان» تداوی این کودکان را به عهده دارد که از سال ۱۳۶۸ تا اکنون، چهار هزار و ۸۵۴ کودک بیمار را در ۸۸ دوره به آلمان فرستاده اند که پس از درمان، به کشور بازگشته اند.

این در حالی است که هلال احمر افغانی می‌گوید که طی شش ماه گذشته بیش از ۶۰۰ کودک مبتلا به سوراخ قلب تحت تداوی قرار گرفته که از این میان ۱۸۴ تن آنان درمان و به خانه برگشته اند.

همچنین بربنیاد آمارهای جمعیت هلال احمر افغانی، نزدیک به ۱۱ هزار کودک مبتلا به سوراخ قلب در این نهاد ثبت است و تلاش‌ها برای درمان آن‌ها جریان دارد.

هفته گذشته نیز ۸۰ کودک مصاب به سوختگی شدید و بیماری میکروب استخوان از سوی جمعیت هلال احمر افغانی با همکاری موسسه‌ی دهکده‌ی صلح آلمان، جهت تداوی به کشور آلمان فرستاده شدند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2260
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد