سالگرد زمین‌لرزه‌ی هرات؛ یونیسف: وضعیت زلزله‌‌زدگان هرات هنوز شکننده است

7 ساعت قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد پس از گذشت یک سال از زمین‌لرزه‌های هرات، اعلام کرده است که وضعیت آسیب‌دیدگان این رویداد طبیعی هنوز شکننده است.

یونیسف خواستار حمایت بیش‌تر از کودکان و تاب‌آوری آسیب‌دیدگان در این مناطق است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل امروز (دوشنبه، ۱۶ میزان) با نشر گزارشی گفته است که وضعیت آسیب‌دیدگان در غرب افغانستان، همچنان نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، خانواده‌ها به آرامی روی پاهای خود می‌ایستند و خانه و زندگی خود را پس از «فاجعه» بازسازی می‌کنند.

اما این نهاد تاکید کرد که وضعیت آسیب‌دیدگان در زمستان و تاب‌آوری جامعه آسیب‌دیده هنوز ضعیف است و تهدیدی برای معکوس کردن تلاش‌های بازیابی محسوب می‌شود و فشار بیش‌تر بر کسانی است که هنوز با از دست دادن عزیزان، خانه‌ها و معیشت خود دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در ادامه آمده است که به عنوان بخشی از برنامه هماهنگ سازمان ملل متحد در واکنش به زمین‌لرزه‌های هرات، در چندین بخش کلیدی از جمله آب، صحت، آموزش، پرورش، تغذیه و حمایت از کودکان، به آسیب‌دیدگان کمک کرده است.

این در حالی است که زمین‌لرزه‌های متعدد به بزرگی ۶.۳ ریشتر در بخش‌های از ولایت هرات در سال گذشته، بیش از ۴۸ هزار خانواده را متاثر ساخت.

بر اساس گزارش‌ها، حدود هزار و۴۸۰ نفر در این رویدادها جان باختند و هزار و۹۵۰ نفر دیگر زخم برداشتند.

بیش از ۹۰ درصد از کشته‌شدگان زنان و کودکان بوده‌اند. بسیاری از خانواده‌ها برای زنده‌ماندن مجبور شدند پس از این رویدادها در زیر خیمه‌ها با منابع کمی زندگی کنند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16665
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد