سازمان ملل: ۷.۲ میلیون کودک پناهنده در سراسر جهان از آموزش محروم هستند

2 هفته قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که نزدیک به نیمی از ۱۴.۸ میلیون کودک پناهنده واجد شرایط آموزش در جهان، از آموزش محروم‌اند.

این سازمان با نشر گزارشی از کشورهای جهان خواسته است که برای رفع نیازمندی‌های آموزشی کودکان پناهنده تا ۲۰۳۰ تلاش‌ها را افزایش دهند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید که با گذشت پنج سال از راه‌اندازی استراتژی آموزش برای پناهندگان تا سال ۲۰۳۰، علی‌رغم پیشرفت‌ها در زمینه آموزش، چالش‌های مهمی باقی مانده است.

در گزارش آمده است که نزدیک به ۱۵ میلیون کودک پناهنده در سراسر جهان وجود دارند که ۷.۲ میلیون این کودکان به دلایل مختلف از جمله ناامنی، نبود سیاست‌های آموزشی فراگیر، محدودیت‌های ظرفیت و موانع زبانی، به آموزش دسترسی ندارند.

این گزارش نشان می‌دهد که نابرابری‌های جنسیتی در دسترس به آموزش برای پناهندگان همچنان ادامه دارد و بیش از ۶۰۰ هزار کودک و نوجوان اوکراینی آواره، به دلیل جنگ جاری در کشورشان، همچنان از آموزش محروم مانده‌اند.

فیلیپو گراندی، رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: «آموزش با کاهش احتمال بارداری نوجوانان و ازدواج زودهنگام مرتبط است و به دختران امکان می‌دهد سرنوشت خود را شکل دهند. برای پسران به کاهش احتمال رفتارهای پرخطر منجر می‌شود.»

این درحالی است که پس از حاکمیت دوباره حکومت سرپرست بر افغانستان، ۲.۵ میلیون دختر از فراگیری آموزش محروم شده‌اند.

حکومت فعلی دختران را از رفتن به مکتب بالاتر از صنف ششم، دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و آموزش‌گاه‌های خصوصی منع کرده است.

با وجود درخواست‌های مکرر برای لغو ممنوعیت‌های آموزشی و تحصیلی برای دختران در افغانستان، حکومت فعلی پاسخ مثبت نداده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16025
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد