سازمان ملل: شمار آوارگان در سراسر جهان به ۱۲۳ میلیون نفر رسید

1 هفته قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده است، شمار افرادی که به دلیل جنگ، سرکوب، فقر و تغییرات اقلیمی در سراسر جهان آواره شده‌اند، به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و به ۱۲۳ میلیون نفر رسیده است.

آقای گراندی این موضوع را در نشست سالانه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ژنو مطرح کرده و هشدار داد اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه از سوی برخی کشورها برای تشدید کنترول مرزهای خود به‌تنهایی نمی‌تواند منجر به حل بحران مهاجرت شود.

وی خطاب به بیش از ۱۰۰ دیپلومات حاضر در این نشست گفت: «باید رسیدگی به علت‌های ریشه‌ای آوارگی را در دستور کار قرار دهیم و برای یافتن راه‌حل‌ها تلاش کنیم.»

کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تاکید کرد که کشورها باید به دنبال یافتن طرح‌هایی عادلانه، سریع و قانونی برای حل مساله پناهندگی باشند.

او همچنان در بخشی از صحبت‌هایش نسبت به تشدید تنش‌ها در لبنان هشدار داد و گفت تا اکنون بیش از یک میلیون نفر در این کشور بر اثر مناقشه کنونی آواره شده‌اند که از این تعداد ۲۷۰ هزار نفر به سوریه گریخته‌اند.

آقای گراندی گفت: «مطمئنا اگر حملات هوایی ادامه یابد، بسیاری دیگر نیز آواره خواهند شد و برخی نیز تصمیم خواهند گرفت به کشورهای دیگر نقل مکان کنند.»

قابل ذکر است که بسیاری از کشورها در سال‌های اخیر به دنبال یافتن راهی برای تقویت امنیت مرزهای خود و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی بوده‌اند.

رسانه‌ها ۱۹ سنبله گزارش دادند آلمان قصد دارد با هدف مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی و افزایش تدابیر امنیتی در برابر «افراط‌گرایی اسلامی»، به‌صورت موقت در تمامی مرزهای زمینی خود، اقدامات کنترلی به‌ کار گیرد.

در ایالات متحده نیز بحران مهاجرت و راه‌های مقابله با آن به یکی از موضوعات داغ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سالیان اخیر بدل شده است.

همچنین در ایران هم سپاه پاسداران در حال ساخت دیوار در مرز با افغانستان است و بنا بر اعلام محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در ماه اسد، این دیوار بتنی چهار متری در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16866
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد