زنان معترض به جهان: سکوت و باج‌ دهی به حکومت افغانستان، زنده به‌‌ گور کردن زنان است

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

شماری از اعضای جنبش زنان برای صلح و آزادی اعلام کردند که ادامه‌ی سکوت و باج‌دهی جامعه‌ی جهانی به حکومت فعلی نه تنها در تضاد با اصول آزادی، عدالت، دموکراسی و رعایت منشور سازمان ملل متحد و سایر قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است، بلکه زنده به گور کردن زنان و دختران افغانستان نیز است.

اعضای این جنبش امروز(سه‌شنبه، ۲ جوزا) در یک مکان سر بسته در شهر کابل دست به اعتراض زدند.

آنان می‌گویند که نیروهای حکومت سرپرست برخلاف توقع جامعه‌ی جهانی نسبت به گذشته خشن‌تر و شنیع‌تر عمل‌ کرده و آزادانه دست به نقض حقوق بشری و حقوق زنان می‌زنند.

اعضای جنبش زنان برای صلح و آزادی تاکید کردند که نزدیک به دو سال از حاکمیت حکومت فعلی می‌گذرد و آنان با اقدامات محدود‌کننده‌، کشور را به زندانی برای زنان و دختران تبدیل کرده است.این زنان معترض از وضعیت فعلی نگرانی کرده و افزوده‌ اند که دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها به‌روی دختران تاکنون بسته مانده و زنان به کلی از جامعه حذف شدند.

آن‌ها هشدار داده اند که بینش و رفتار نیروهای حکومت سرپرست هرچند با واکنش‌های مقطعی از سوی کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد همراه بود؛ اما در عمل کوچک‌ترین تغییری در وضعیت حقوق بشری زنان و دختران به میان نیامده است.

اعضای جنبش زنان برای صلح و آزادی می‌گویند که از نخستین روزهای حاکمیت حکومت فعلی علیه رفتار و سیاست‌های آنان ایستاده‌اند، اما بازهم با تاکید بر حقوق انسانی‌شان به مبارزات خود در برابر اعمال تبعیض‌آمیز حکومت افغانستان مبارزه می‌کنند.

در ادامه آنان از جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل متحد خواسته اند که به معاملات پنهان خود حکومت فعلی پایان داده و از ادامه‌ی ارسال کمک‌های میلیون دالری به ناقضان حقوق بشر و جنایت‌کاران معلوم‌الحال پرهیز کنند.

آنان در حالی دست به اعتراضات می‌زندند که حکومت سرپرست از زمان تسلط اش بر افغانستان تا کنون به هیچ یک از درخواست‌های جهان در زمینه حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان عمل نکرده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3651
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد