استادان و دانشجویان زن انستیتوت علوم صحی قندهار به کار و درس بازگشته‌اند

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

منابع در ولایت قندهار می‌گویند که مسوولان ریاست صحت عامه‌ی این ولایت از تمام استادان و دانشجویان زن انستیتوت علوم صحی دولتی قندهار خواسته است که به کار و صنوف درسی‌شان حاضر شوند.

منبع امروز (چهارشنبه، ۳ جوزا) به رسانه گوهرشاد گفت که مسوولان ریاست صحت عامه طی روزهای گذشته پس از یک نشست مشترک با ریاست امر به معروف و نهی از منکر ولایت قندهار، استادان و دانشجویان زن انستیتوت علوم صحی این ولایت را به کار و درس‌های‌شان فراخوانده است.

به گفته‌ی منبع، در این جلسه فیصله شده است که تنها استادان و دانشجویان زن انستیتوت علوم صحی دولتی به کار و صنف درسی‌شان برگردد، اما در مورد بازگشت زنان به کار و تحصیل در انستیتوت‌های صحی خصوصی هیچ فیصله‌ای صورت نگرفته است.

براساس معلومات، دانشجویان دختر در انستیتوت دولتی علوم صحی در قندهار در بخش‌های قابلگی، پرستاری، روان‌شناسی و دندان‌پزشکی آموزش می‌بینند.

با این وجود مسوولان ریاست صحت عامه‌ی ولایت قندهار به خبرنگاران گفته اند که تا اکنون به انستیتوت‌های صحی خصوصی اجازه‌ی از سرگیری فعالیت داده نشده است.

این در حالی است که سال گذشته وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست تمام مراکز آموزشی دولتی و خصوصی، به‌شمول دانشگاه‌ها و انستیتوت‌ها را به‌روی دانشجویان دختر مسدود کرد.

همچنین نزدیک به دوسال است که دختران بالاتر از صنف ششم نیز اجازه رفتن به مکاتب را ندارند.

در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستورانت‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشک‌های مرد، سفر بدون محرم و کار کردن در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌الملی منع شده‌اند.

اعضای حکومت سرپرست همواره دلیل این اقدام‌شان را با مساعد نبودن محیط مناسب برای دانشجویان دختر توجیه می‌کنند، اما تا اکنون مشخص نشده است که چه زمانی دروازه‌های نهادهای آموزشی به‌روی دختران و دختران باز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3668
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد