برگشت و اخراج بیش از ۶۴ هزار مهاجر افغان از ایران طی یک ماه گذشته

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

مسوولان محلی در ولایت نیمروز می‌گویند که طی یک ماه گذشته، بیش از ۶۴ هزار مهاجر افغانستانی از ایران اخراج شده یا هم به‌گونه داوطلبانه به کشور برگشته‌اند.

مولوی عبدالله ریاض، رییس امور مهاجرین و عودت کنندگان نیمروز به رسانه گوهرشاد گفت که از اول تا اخیر ماه ثور سال روان، ۶۴ هزار و ۱۱۵ تن از مهاجران افغانستانی به کشور برگشتند.

آقای ریاض تاکید کرد که در بین مهاجران برگشته، یک هزار و ۲۳۸ خانواده که پنج هزار و ۱۱۸ تن می‌شد، شامل می‌باشند.

او افزوده است که ۵۸ هزار و ۹۹۷ تن دیگر این افراد مجرد بودند.

همچنین وی تصریح کرد که در ماه حمل سال روان نیز به تعداد ۵۳ هزار و ۹۹۹ تن از مهاجران افغانستانی از ایران اخراج شده و یا به‌گونه داوطلبانه از طریق پل‌ ابریشم در نیمروز وارد کشور شدند.

این درحالی است که در پی تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان، هزاران نفر از این کشور به‌دلیل فقر و بیکاری به‌گونه‌ی قانونی و غیرقانونی به ایران مهاجرت کرده‌اند.

همچنین این مشکلات از گذشته تاکنون وجود دارد و اما پس از تحولات سیاسی در کشور افزایش یافته‌ است.

براساس گزارش‌های نهاد ملی و بین‌المللی اخراج مهاجران افغان از ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

با این وجود در تازه‌ترین مورد کمیسیون حقوق بشر دولت پیشین افغانستان درمورد وضعیت حقوق بشری مهاجران افغانستانی در ایران ابراز نگرانی کرده و از حکومت این کشور خواسته است که تا مولفه‌ها و هنجارهای حقوق بشری در زمینه‌ی مهاجران را رعایت کرده و در پالیسی‌شان تجدید نظر کنند.

این کمیسیون گفته است که براساس معلومات و منابع معتبر رسانه‌ای، محدودیت‌های بیشتری بر مهاجران افغانستان در ایران، به‌ویژه در ولایت اصفهان وضع و اجرا می‌شود.

در ادامه آمده است که بربنیاد این تصمیم تبعیض‌منشانه، مهاجران افغان در ایران می‌توانند تنها در کارهای شاقه اجازه‌ی کار یابند و از دسترسی به سایر امور اشتغال و کار، محدود می‌شوند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=3703
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد