یوناما: افغانستان در ۲۰۲۳ درگیر بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان است

2 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

رامز الاکبروف، معاون یوناما یا هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که این کشور به استثنای ترکیه و سوریه که دچار زمین‌لرزه‌ی مرگبار شده‌اند، هنوز هم‌ درگیر بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان است.

آقای الاکبروف این مطلب را شب گذشته (سه‌شنبه، ۹ حوت) در یک نشست ویدیویی به خبرنگاران در نیویورک مطرح کرده است.

وی می‌گوید که ۲۸ میلیون نفر در افغانستان برای حفظ زندگی‌شان به کمک‌های بشردوستانه و حمایت نهادهای بین‌المللی نیاز دارند.

معاون یوناما علاوه کرد که طی ۱۸ ماه گذشته تولید ناخالص داخلی در افغانستان زیر کنترل حکومت سرپرست ۳۵ درصد و هزینه تامین غذای مردم ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او در ادامه تاکید کرده است که در عین زمان بیکاری ۴۰ درصد بیشتر شده است.

آقای الاکبروف در این نشست ویدیویی گفته است که در حال حاضر ۷۵ درصد درآمد خانواده‌های افغان تنها صرف هزینه غذا می‌شود.

وی تصریح کرد: «با کمال تأسف باید بگویم که تا به امروز ما هیچ خبر یا پیشرفت دلگرم‌کننده‌ای در زمینه‌ی تحصیل دختران ندیده‌ایم.»

پیش از این، اوچا اعلام کرده بود که در سال جاری میلادی بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به‌گفته‌ی این دفتر، کمک به ۲۳ میلیون نفر در اولویت قرار دارد.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای عملیات بشردوستانه در افغانستان ۴.۶ میلیارد دالر درخواست کرده بود.

همچنین اوچا گفته که در سال ۲۰۱۹ میلادی میزان افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به ۶.۳ میلیون نفر می‌رسید.

در سال ۲۰۲۰ این رقم به ۱۴ میلیون نفر، در سال ۲۰۲۱ به ۱۸.۴ میلیون نفر، در سال ۲۰۲۲ به ۲۴.۴ میلیون نفر و در سال جاری به ۲۸.۳ میلیون نفر افزایش یافته است.

با قدرت گرفتن حکومت فعلی در افغانستان، تمام جمعیت افغانستان متأثر شده و میزان فقر و بیکاری به گونه‌ی بی‌سابقه در کشور افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1706
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد