کاهش ۶ میلیون دالری کمک‌های بریتانیا به برنامه‌های زنان در افغانستان

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

روزنامه گاردین به نقل از سازمان نجات کودکان نوشته است که بریتانیا کمک‌هایش در زمینه آموزش، صحت و زنان تجارت‌پیشه افغانستان را به شدت کاهش داده است.

سازمان نجات کودکان گفته است که دفتر امور خارجه، توسعه و مشترک المنافع بریتانیا بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار دالر  از کمک‌هایش را کاهش داده و تنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار دالر برای پشتیبانی از زنان و دختران در افغانستان، پرداخت خواهد کرد.

گوین هاینز، رییس اجرایی سازمان نجات کودکان، گفته است: «کودکان افغانستانی در حال حاضر از گرسنه‌گی و بیماری می‌میرند و حالا با برداشته شدن بودجه برای برنامه‌های خوراک، صحت و آموزش‌ها توسط حکومت بریتانیا روبه‌رو هستند.»

وی تاکید کرد: «تصمیم قطع میلیون‌ها دالر کمک مالی به کودکان افغانستان، پیامی جدی به جهان می‌رساند که بریتانیا از آسیب‌پذیرترین کودکان و خانواده‌ها که در یکی از چالش‌برانگیزترین شرایط جهان قرار دارند، رو گردانیده است.»

او هشدار داده است که با  قطع کمک‌های بریتانیا، برنامه‌های آموزشی برای دختران و زنان در سراسر افغانستان تعطیل خواهد شد.

در حالی سازمان نجات کودکان از قطع کمک‌های بریتانیا خبر می‌دهد که پیش از این، اوچا نیز با نشر گزارشی گفته بود که افغانستان با یک بحران بشردوستانه بی‌سابقه و خطر سقوط سیستم و فاجعه انسانی مواجه است.

اوچا گفته است که در سال روان میلادی ۲۸.۳ میلیون نفر، دو سوم حصه‌ی جمعیت افغانستان برای زنده ماندن به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت، زیرا این کشور سومین سال متوالی خشکسالی و دومین سال رکود اقتصادی شدید را تجربه می‌کند.

همچنین سازمان جهانی غذا گفته است که به دلیل کمبود بودجه، این اداره مجبور شده است که توزیع مواد خوراکی را برای چهار میلیون افغان کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2277
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد