وزارت رسیدگی به حوادث: ۱۱۰۰ نفر در سال روان به دلیل حوادث طبیعی جان باختند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان در وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی حکومت فعلی می‌گویند که طی سال روان بیش از یک هزار تن جان خود را دراثر حوادث طبیعی از دست داده و بیش از دو هزار تن دیگر زخمی شدند.

ملا محمدعباس آخوند، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در گزارش سالانه این وزارت گفته است که طی سال ۱۴۰۱، بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن جان باخته و بیش از دو هزار و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

این وزارت نگفته است که در میان قربانیان و زخمیان این رویداد‌ها چند زن و کودک شامل هستند، اما براساس آمارهای منتشر شده در جریان سال جاری، بیشتر آمار قربانیان مربوط به زنان و کودکان بوده است.

زنان و کودکان از قربانیان اصلی حوادث طبیعی در افغانستان به شمار می‌روند که سالانه صدها تن جان‌های شان را از دست می‌دهند.

همچنین محمدعباس آخوند تاکید کرد که در این مدت بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ خانه به‌طور کامل و بیش از ۲۳ هزار خانه به‌طور جزئی تخریب شده‌ است.

وی می‌افزاید که به دلیل سردی، باران و سیلاب ۸۰ هزار دام یا مواشی از بین رفته‌اند.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی حکومت فعلی علاوه کرد که در اثر حوادث طبیعی بیش از ۱۴۷ هزار جریب زمین و ۴۰۰ دکان و یک هزار و ۷۲۰ کیلومتر سرک درجه یک، تخریب شده است.

این در حالی است که طی سال ۱۴۰۱ خورشیدی حادثه‌های طبیعی مانند زمین‌لرزه، سیلاب و برف‌کوچ زیان‌های مالی و جانی زیادی را به شهروندان در سراسر افغانستان وارد کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2155
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد