هشدار زنان معترض: به رسمیت‌شناختن حکومت افغانستان به مثابه حکم کشتار زنان افغان است

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

ائتلاف جنبش‌های زنان افغانستان به تصمیم سازمان ملل متحد واکنش نشان داده و از امینه محمد، معاون این سازمان خواسته است که در مورد سخنان اش در پیوند به نشست آنتونیو گوترش با نمایندگان کشورها برای به «رسمیت‌شناختن حکومت سرپرست» توضیح دهد.

ائتلاف جنش‌های زنان افغانستان با نشر اعلامیه‌ای در مورد اظهارات اخیر امینه محمد ابراز نگرانی کرده و از عواقب به «رسمیت‌شناختن حکومت افغانستان» هشدار داده‌اند.

زنان معترض گفته اند امینه محمد در حالی از به رسمیت شناخته شدن حکومت افغانستان صحبت می‌کند که حکومت سرپرست از زمان تسلط بر افغانستان تا اکنون حدود ۴۰ فرمان رسمی و غیررسمی را به هدف حذف زنان از جامعه صادر کرده است.

به گفته‌ی آنان، حکومت فعلی در حال اجرای آپارتاید جنسیتی در تمامی عرصه‌های زندگی اجتماعی زنان در افغانستان هستند. زنان در افغانستان از حق کار، آموزش و حتی گشت‌وگذار آزادانه محروم هستند.

در ادامه اعلامیه آمده است که گروه‌های قومی و مذهبی در افغانستان زیر سایه حکومت فعلی به حاشیه رانده شده و با آزار و اذیت، شکنجه و کشتار مواجه هستند. همچنان گرسنگی و فقر شدید جان‌های شهروندان کشور را تهدید می‌کند.

ائتلاف جنبش‌های زنان افغانستان می‌افزاید که حکومت فعلی بار دیگر افغانستان را به پناه‌گاه امن «تروریست‌ها و جنایت‌کاران» تبدیل کرده‌اند.

این زنان هشدار داده و گفتند: «به‌ رسمیت‌‌شناختن حکومتی که مسوول نقض گسترده‌ی حقوق بشری مردم افغانستان هستند، نه تنها به مثابه حکم کشتار زنان افغانستان و تقویت بی‌ثباتی و بحران است، بلکه به اعتبار سازمان ملل به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین نهاد مسوول حفظ و ترویج حقوق بشری صدمه وارد می‌کند.»

این ائتلاف بار دیگر تاکید کرده که هرگونه تعامل بدون قید و شرط با حکومت سرپرست، نتایج مطلوبی برای جامعه‌ی جهانی یا مردم افغانستان در پی نخواهد داشت، بلکه تنها به حکومت سرپرست جسارت و به افزایش بحران بشری در کشور دامن خواهد زد.

اعلامیه گفته است که جامعه‌ی جهانی نباید مقاومت مردم به ویژه مقاومت مدنی زنان و دختران افغانستان را در برابر «ستم» حکومت فعلی نادیده بگیرد.

زنان گفته است: «ما انتظار داریم که سازمان ملل متحد در حمایت از مردم افغانستان با حکومت فعلی قاطعانه برخورد کرده و این حکومت را وادار به تسلیم شدن به اراده، خواست‌ها و ارزش‌های مردم افغانستان کند.»

این در حالی است که امینه محمد، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد طی نشستی در دانشگاه پرینستون ایالات متحده آمریکا گفته که قرار است در روزهای آینده، با حضور نمایندگان کشورها برای افغانستان و دبیر کل سازمان ملل متحد نشستی برگزار شود تا در مورد به «رسمیت‌شناختن حکومت سرپرست» گفتگو کنند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2934
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد