طرح تازه‌ی معارف بغلان؛ زنان برای دختران و مردان برای پسران آموزش دهند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان ریاست معارف ولایت بغلان می‌گویند که آموزگاران مرد برای دانش‌آموزان پسر و آموزگاران زن برای دانش‌آموزان دختر تدریس کنند.

آنان می‌گویند که طرح جداسازی جنسیتی آموزگاران مرد و زن از مکاتب دوره‌ی متوسطه و عالی در این ولایت شروع شده و این یکی از طرزالعمل‌های حکومت فعلی است.

نور محمد عزیزی، رییس معارف ولایت بغلان امروز (سه‌شنبه، ۸ قوس) به رسانه گوهرشاد گفت که این طرح در دوره‌ی متوسطه و عالی تطبیق خواهد شد.

با این حال، شماری از آموزگاران در ولایت بغلان از این طرح ابراز نگرانی کرده و گفتند که امکان این می‌‌رود که شغل خود را از دست دهند.

آنان از مسوولان ریاست معارف ولایت بغلان می‌خواهند که در صورت اجرای این طرح، باید به آموزگاران امتیاز مالی داده شود.

رییس معارف بغلان اما نگرانی آموزگاران را بی‌مورد می‌خواند و تاکید می‌کند که این آموزگاران می‌توانند در دوره ابتدایی تدریس کنند و هیچ ممانعتی وجود ندارد.

از سویی هم، اسدالله مصطفی هاشمی، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان به رسانه گوهرشاد گفت که جداسازی آموزگاران از دستورهای دینی است و باید این طرح عملی شود.

این در حالی است که واشنگتن‌پست به تاریخ (۱۴ عقرب، ۱۴۰۱) در گزارشی منتشر کرده بود که بر اساس دستور وزارت صحت عامه کشور، زنان باید بعد از این توسط زنان درمان شوند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1319
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد