سیگار: نیمی از جمعیت افغانستان در «حبس خانگی» قرار دارند

2 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

سیگار یا دفتر سرمفتش ایالات متحده‌ی آمریکا برای بازسازی افغانستان می‌گوید که حکومت سرپرست ۵۰ درصد جمعیت افغانستان را در «حبس خانگی» قرار داده است.

سیگار شام روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ حوت) با نشر گزارشی گفت با وجودی‌که حکومت فعلی ۵۰ درصد جمعیت افغانستان را در «حبس خانگی» قرار داده است، اما آمریکا هشت میلیارد دالر را برای مردم افغانستان و مهاجران افغان فراهم کرده است.

این دفتر در گزارش تجدید شده‌ی خود که به کانگرس آمریکا ارسال کرده، گفته است که پس تسلط حکومت در آگست ۲۰۲۱ میلادی، بخش اعظم «دستاورد‌های زنان و دختران که در ۲۰ سال گذشته به دست آمده بود، کاملاً از بین رفته» است.

در این گزارش آمده است که حکومت افغانستان از طریق فرمان‌ها؛ به گونه‌ی هدفمند حضور زنان را از «زندگی عمومی حذف» کرده است، زیرا دختران تنها تا صنف ششم می‌توانند به مکتب بروند و از ادامه‌ی تحصیل بالاتر از آن، محروم شده اند.

در گزارش آمده است که اکنون افغانستان یگانه کشوری در جهان است که رفتن دختران به مکتب متوسطه و دانشگاه غیرقانونی است.

همچنین در بخشی از گزارش آمده است که حکومت سرپرست از طریق صدور فرمان‌ها زنان و دختران را از بخش اعظم اشتغال‌زایی در بیرون از خانه نیز محروم کرده‌اند.

سیگار گفته است که پس از تسلط حکومت بر افغانستان، ایالات متحده منحیث بزرگ‌ترین کمک‌ کننده برای مردم افغانستان و مهاجران افغان باقی مانده و از آگست سال ۲۰۲۱ به این‌سو، بیش از هشت میلیارد دالر فراهم کرده است.

دفتر سرمفتش ایالات متحده‌ی آمریکا برای بازسازی افغانستان تاکید کرد که این کمک‌ها شامل بیش از دو میلیارد دالر کمک‌های بشری و توسعه‌ای در افغانستان و انتقال ۳.۵ میلیارد دالر به صندوق امانت پولی افغانستان می‌شود.

سیگار در این گزارش گفته است مشخص نیست که چه مقدار کمک‌ها به نیازمندان می‌رسد و هیچ ضمانتی وجود ندارد که فراهم‌آوری کمک‌ها و یا توقف آن موفق شود؛ تا رفتار حکومت افغانستان را تغییر بدهد.

در حالی سیگار گزارش می‌دهد که نیمی از جمعیت افغانستان در حبس خانگی به سر می‌برند که بیش از ۵۳۰ روز است که مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم بر روی دختران مسدود است.

زنان و دختران اجازه کار در موسسات داخلی و بین‌المللی و آموزش در دانشگاه‌ها را نیز ندارند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2050
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد