داکتران بدون مرز: افغانستان در مرکز بحران انسانی قرار دارد

2 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

سازمان داکتران بدون مرز (MSF) در افغانستان در تازه‌ترین مورد اعلان کرده است که ۹۵ درصد از پاسخ‌دهندگان در آخرین نظرسنجی این سازمان گفته اند که در ۱۲ ماه گذشته به‌دلیل افزایش بیکاری و قیمت مواد غذایی اساسی، در تهیه غذا با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

این سازمان امروز (چهارشنبه، ۱۰ حوت)  در رشته‌توییتی بخش‌های از این نظرسنجی را همگانی کرده است.

داکتران بدون مرز در کابل با نشر این نظرسنجی گفته است که به طور کلی، وضعیت افغانستان بسیار بد است و همه چیز نگران شده است.

این سازمان به نقل از یکی از کارمندهایش نوشته است که بسیاری از افراد به‌دلیل کاهش درآمد نمی‌توانند خانواده‌ی خود را تغذیه کنند.

در ادامه آمده است که سیستم صحی ناکارآمد، فقر گسترده و افزایش محدودیت‌های اعمال شده بر زنان، افغانستان را در مرکز بحران انسانی کنونی قرار داده است.

اوچا یا دفتر سازمان ملل برای کمک‌های بشردوستانه‌ گفته بود که در سال جاری میلادی بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اوچا می‌گوید که کمک به ۲۳ میلیون نفر در اولویت قرار دارند.

سازمان ملل برای عملیات بشردوستانه در افغانستان ۴.۶ میلیارد دالر درخواست کرده است.

با قدرت گرفتن حکومت فعلی در افغانستان، تمام جمعیت افغانستان متأثر شده و میزان فقر و بیکاری به گونه‌ی بی‌سابقه در کشور افزایش یافته است.

با این وجود درتازه‌ترین اظهار نظرها، رامز الاکبروف، معاون یوناما یا هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که این کشور به استثنای ترکیه و سوریه که دچار زمین‌لرزه‌ی مرگبار شده‌اند، هنوز هم‌ درگیر بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1716
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد