جامعه مبارزین زن: خواهان آزادی عالیه عزیزی و سایر فعالان حقوق زن هستیم

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

جمعی از زنان مبارز افغانستان با نشر اعلامیه‌ای خواهان استعفای فرستاده‌های ویژه‌ی کشورها برای افغانستان و آزادی فوری عالیه عزیزی، ظریفه یعقوبی و سایر فعالان حقوق زن از زندان حکومت سرپرست شدند.

جامعه مبارزین زن امروز (یک‌شنبه، ۱۳ قوس) در اعلامیه‌ای با اشاره به این‌که عالیه عزیزی، رییس زندان زنانه هرات زنده و زندانی حکومت فعلی است، گفته‌اند که این صدای تمام زنان افغانستان است و خواستار آزادی بدون قید و شرط زنان زندانی هستند.

جامعه مبارزین زن همچنان در این اعلامیه از تمام کشورها، سازمان‌ها، ارگان‌های حقوق بشری و نهادهایی که در زیر‌مجموعه‌ی سازمان ملل برای افغانستان فعالیت می‌کنند، خواسته که هرچه سریع‌تر مقدمات آزادی عالیه عزیزی، ظریفه یعقوبی، الهه دلاورزی، حمیرا یوسف، فرحت پوپلزی و زنان دیگر را فراهم کنند.

در ادامه آمده است: «ما از کارکرد یک‌ونیم‌ ساله فرستاده‌های ویژه‌ی کشورها برای افغانستان که نتوانسته‌اند آزادی زنان را بر حکومت بقبولانند ناراضی هستیم و باید از مقام‌های‌شان استعفا داده و به ناتوانی‌شان اعتراف کنند.»

جامعه مبارزین زن به این باور هستند که فرستاده‌های ویژه‌ی کشورها در راستای پی‌گیری سرنوشت زنان زندانی تعلل ورزیده‌ و پشت‌کار لازم را نداشته اند.

قابل یادآوری است که عالیه عزیزی از یک‌سال پیش، ظریفه یعقوبی، الهه دلاروزی، حمیرا یوسف، فرحت پوپلزی و پروین سادات از حدود یک ماه به این‌سو در بازداشت حکومت سرپرست به سر می‌برند.

این در حالی است که یوناما نیز روز گذشته خواستار آزادی ظریفه یعقوبی و‌ دیگر زنان معترض از سوی‌ حکومت فعلی شد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1451
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد