اوچا: زنان و دختران افغان نباید به عقب برگردند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

اوچا یا دفتر هماهنگ کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان می‌گوید که حقوق زنان و دختران افغان باید رعایت شود و آنان به عقب برنگردند.

اوچا عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۵ قوس) در توییترش نوشته که زنان و دختران حق دارند مستقیما در هر شرایطی کمک دریافت کنند و نیازهای آنان باید درک و اولویت بندی شود.

این سازمان در ادامه تاکید کرده است، زنان و دخترانی که به کمک‌های فوری نیاز دارند، بیش از هر زمان دیگری به حمایت و همبستگی ما نیاز دارند.

این در حالی است که اداره‌ی حفاظت از کودکان (SAVE THE CHILDREN ) در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که دانش‌آموزان دختر در افغانستان برخلاف میل خود به کودکان کار تبدیل شده که در مزارع، قالین‌بافی و کار کردن در خانه‌ی دیگران مصروف هستند.

این اداره تاکید کرده که دختران افغان به جای آرزوی پزشک و مهندس شدن از «سرنوشت کاملا سیاه» که در انتظارشان است، می‌ترسند.

اداره‌ی حفاظت از کودکان همچنان افزوده است که صدها دختر افغان به جای آموزش، در مزارع و خانه‌های مردم کار می‌کنند، به مواشی می‌رسند و یا قالین‌بافی می‌کنند.

اوچا در حالی از رعایت حقوق دختران و زنان افغان سخن می‌گوید که با قدرت‌گیری حکومت فعلی بر افغانستان، دروازه‌ی مکاتب به ‌روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1502
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد