انجمن معلولان جبرئیل نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار کرد

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

نهمین نمایشگاه صنایع‌دستی و دستاوردهای انجمن معلولان شهرک المهدی-جبرئیل، توسط ده زن به مناسبت روز جهانی معلولان در هرات برگزار شد.

معرفی توانایی‌های معلولان و جذب حمایت‌های مادی و معنوی برای آن‌ها از اهداف عمده‌ی برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

غلام سخی رضایی، یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه به رسانه گوهرشاد گفت: «می‌خواهیم به جامعه نشان دهیم که معلولیت اگر یک محدودیت فردی باشد، هرگز شایسته‌ی گوشه‌نشینی نیست. یعنی معلولان هم می‌توانند مصدر خدمت در جامعه باشند.»

آثار‌های این نمایشگاه، شامل؛ روبان دوزی، خامک‌دوزی، مهره دوزی، خیاطی و کاسه‌های سفالی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است که بیش از ۶۰۰ معلول به شمول ۳۰۰ زن در انجمن معلولان جبرئیل به ثبت رسیده است.

آن‌گونه که آقای رضایی می‌گوید این انجمن در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشم‌گیر علمی و فرهنگی داشته اما هیچ نهادی از آن‌ها حمایت نکرده است.

او با ابراز نگرانی از شرایط کنونی معلولان این انجمن، از خیرین و نهادهای کمک ‌رسان خواستار حمایت برای اعضای این انجمن و فعالیت‌های آن‌ شد.

از چندین سال به این طرف در ولایت هرات نهادهای مختلفی، در راستای حمایت از معلولان فعال اند. اما با روی کار آمدن حکومت سرپرست نهادهای کمک‌رسان حمایت‌ شان را از معلولان کاهش داده اند و اکنون این قشر از جامعه با مشکلات زیادی بیش‌تر از قبل مواجه هستند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1370
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد