افزایش ۹۰ درصدی کودکان سوءتغذیه در افغانستان

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ برای افغانستان می‌گوید که موارد سوءتغذیه کودکان در سراسر کشور در مقایسه با سال گذشته (۲۰۲۱) حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است.

کمیته صلیت سرخ امروز (پنج‌شنبه، ۳ قوس) با نشر گزارشی در مورد وضعیت کودکان افغانستان گفت که موارد سوءتغذیه کودکان از سال ۲۰۲۱ تاکنون از ۳۳ هزار به ۶۳ هزار مورد افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است که تعداد کودکان زیر ۵ سالِ مبتلا به بیماری «زات‌الریه» نیز نسبت به سال گذشته، ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

عبدالقیوم عظیمی، داکتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کابل می‌گوید که اکثریت خانواده‌ها نمی‌توانند به شکل درست به کودکان‌شان غذا بدهند، بنابراین موارد زات‌الریه (بیماری عفونی شایع در نزد کودکان) درحال افزایش است و تعداد موارد سوءتغذیه نیز افزایش خواهد یافت.

همچنین در این گزارش آمده است که ۲۴ میلیون نفر، یعنی بیش از نیمی جمعیت افغانستان به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند و حدود ۲۰ میلیون نفر دیگر به شدت با ناامنی غذایی مواجه هستند.

کمیته‌ی صلیب سرخ در افغانستان هشدار می‌دهد که خانواده‌ها با یک انتخاب غیر ممکن از میان (وسایل گرمایشی) و (غذا) در زمستان آینده روبه‌رو هستند.

این در حالی است که ادارۀ نجات کودکان (SAVE THE CHILDREN ) هفته گذشته با نشر گزارشی گفته بود که به دلیل بحران بشری بسیاری از کودکان در افغانستان در وضعیت بد قرار دارند. به گفته‌ی این اداره، هشتاد درصد کودکان در افغانستان شبانه گرسنه می‌خوابند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1175
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد