اتحادیه اروپا از طریق برنامه‌ی جهانی غذا، ۵۰ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

برنامه‌ی جهانی غذا (WFP) اعلان کرد که این سازمان ۵۰میلیون یورو از اتحادیه‌ی اروپا برای کمک به نیازمندان در افغانستان دریافت می‌کند.

برنامه‌ی جهانی غذا امروز (چهارشنبه، ۱۸ عقرب) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که مردم افغانستان از یک سال به این‌سو با مشکلات بی‌سابقه‌ی اقتصادی و حوادث طبیعی روبه‌رو بوده و آمادگی کم‌تری نسبت به هر زمان دیگر برای زمستان پیش‌رو دارند.

در خبرنامه آمده است که براساس آخرین بررسی برنامه‌ی جهانی غذا، از هر ۱۰ خانواده حتی یک خانواده نیز قادر به تأمین نیازهای غذایی خود نیستند، به‌ویژه خانواده‌هایی که از سوی زنان سرپرستی می‌شوند.

ماری الن مگرورتی، رییس برنامه‌ی جهانی غذا برای افغانستان، گفته است که مردم این کشور برای ایجاد معیشت بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: «ما از اتحادیه‌ی اروپا برای این کمک اخیر بی‌نهایت سپاس‌گزاریم. این به برنامه‌ی جهانی غذا اجازه می‌دهد تا به‌ کار طولانی‌مدت معیشت و تاب‌آوری ادامه و به خانواده‌ها کمک کند.»

از سویی، رافیلا آیودیس، کاردار اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان گفته است که زمان کنونی حالت اضطراری برای افغانستان است، چون اثرات چهار دهه جنگ، تهدیدهای اقلیمی، بیماری کووید۱۹ و بحران اقتصادی – اجتماعی فرا راه مردم این کشور قرار دارد و آنان را از وظایف و معیشت محروم ساخته است.

وی تاکید کرد مردمی که قبلاً می‌توانستند برای خانواده‌های‌شان غذا فراهم کنند، ‌حالا با گرسنگی مبارزه می‌کنند و به سوی نهادهای امدادرسان رو آورده اند تا در چنین شرایط دشوار با آن‌ها کمک کنند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=810
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد