آزمونِ بدون آموزش؛ دختران دانش‌آموز صنف دوزادهم امروز به امتحان اشتراک کردند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

FILE -- Female Afghan students work during a class at the Jamal Agha Girls School in Kapisa Province, Afghanistan, June 29, 2010. The numbers of attacks on schools are down to an average of about eight a month, less than half the monthly average recorded by the Education Ministry the previous two years. (Adam Ferguson/The New York Times)

دختران صنف دوازدهم مکاتب در سراسر افغانستان امروز (چهارشنبه، ۱۶ قوس) ساعت  ۹:۰۰ صبح در آزمون سالانه‌ی مکتب‌شان شرکت کرده اند.

براساس تصمیم وزارت معارف حکومت سرپرست، این آزمون یک‌ روزه است و از تمام مضامین مکاتب سؤال طرح شده است.

طبق اطلاعیه‌ی وزارت معارف، آزمون دختران صنف دوازدهم امروز از ساعت نُه صبح آغاز و ساعت یک بعد ازظهر ختم خواهد شد.

این وزارت گفته است که حضور تمام دانش‌آموزان، با رعایت کامل حجاب اسلامی حتمی و الزامی است.

دختران دانش‌آموز در حالی امروز در آزمون سالانه شرکت می‌کنند که بیش از ۴۰۰ روز است که دروازه‌ی مکاتب به روی آنان مسدود است و حکومت افغانستان با وجود درخواست‌های مکرر جامعه‌ی جهانی هنوز تمایلی به بازگشایی مکاتب دخترانه نشان نداده است.

این در حالی است که دیروز اداره‌ی حفاظت از کودکان (SAVE THE CHILDREN ) با نشر گزارشی گفته بود که دانش‌آموزان دختر در افغانستان برخلاف میل خود به کودکان کار تبدیل شده و در حال حاضر در مزارع، قالین‌بافی و کار کردن در خانه‌‌های دیگران مصروف هستند.

این سازمان از حکومت سرپرست خواسته است تا اجازه‌ی بازگشت دختران به مکاتب را بدهد، زیرا هیچ دلیل اداری و‌ تدارکاتی برای توجیه این سیاست وجود ندارد.

اوچا یا دفتر هماهنگ کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان نیز در آخرین توییت خود نوشته بود که زنان و دختران افغان حق دارند مستقیما در هر شرایطی کمک دریافت کنند و نیازهای آنان باید درک و اولویت بندی شود.

این سازمان تاکید کرده بود که حقوق زنان و دختران افغان باید رعایت شود و آنان نباید به عقب برگردند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=1511
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد